Friday 10 September 2010

Drip Drop

8 comments:

B i r g i t t a said...

Idag blev det många regndroppsbilder men oj vad svårt det är att fånga dropparna så de blir bra. Någon som har tips? Mottages tacksamt :)

ruthinian said...

great depth of field. great capture. great perspective.

Mia`s Foto said...

Så otroligt vackert.

joco said...

Hiya Birgitta,
You are right: it IS difficult. I can't do it, but I don't see that you have anything to worry about.
There is a whole story inside the big raindrop.
(mostly-macro)

ormbunke said...

Du har ju fått så fina speglingar i dropparna.

Marie said...

Jag tycker det är en mkt fin bild. Soft och lite "drömsk".
Ett stativ är alltid bra när man fotar makro. Minsta lilla rörelse/andetag så fär du lätt oskärpa i bilden. Prova. Finns många bra för en liten slant. Det behövs verkligen inget dyrt märkes stativ. Mitt kommer från net on net. Tror det rörde sig om 300 kr någonting. Funkar uuuuutmärkt!

anemonen said...

Mitt nästa investeringsobjekt är ett fast macroobjektiv. Jag blir alldeles till mig när jag ser dina vackra macrobilder.

Cecilia Artista said...

Superläcker bild! Jag tycker du lyckades riktigt bra med att fånga dropparna!